ADN Beursanalyse

| home | werkwijze | aex aandelen | amx aandelen | agenda | begrippen | historie | |

  • Toen ik op 22 juli jongstleden over AirFrance-KLM schreef was het hoofd en schouders patroon dat in wording was in deze grafiek nog niet afgerond, inmiddels is dat wel het geval. Het koersdoel van het patroon is te vinden rond 0,55, het patroon en het doel blijven geldig zolang de koers van het fonds onder de neklijn blijft die rond 5,70 ligt.

  • Van een daling naar 0,55 wil ik overigens op dit moment nog niet uit gaan, mijn richtpunt is de bodem uit 2012 rond 3. Dit is tenslotte een belangrijk potentieel steunniveau.

  • Het komt na de afronding van een hoofd en schouders patroon in sommige gevallen van een test van de neklijn, hier de stippellijn rond 5,70. De koers keert dan terug naar die lijn. U ziet dat dit hier tot nog toe niet aan de orde is geweest, want het aandeel daalt nog steeds. Laat ik desondanks rekening houden met een toekomstige test, dat wil ik aan de hand van de daggrafiek doen.

  • Een stijging boven de laatste top rond 5,30 zou het sein zijn dat de neklijn daadwerkelijk getest gaat worden. Weerstand kan er op de weg naar boven vervolgens zijn rond 5,50, 5,70 of 6,05. Het hoofd en schouders patroon op grond waarvan ik uit ga van een daling naar 3 is wat mij betreft geldig zolang de grens 6,05 niet doorbroken wordt. Theoretisch gaat het bij de geldigheid om de neklijn rond 5,70, maar ik neem graag wat marge. 

  • Komt hier geen herstelpoging in de richting van de neklijn tot stand dan kan ik zonder meer vasthouden aan 3 als richtsnoer voor de neergaande beweging. -Ad Nooten-

 

Geplaatst donderdag 25 aug 2016, 15.21u.

 

Eerder van dit aandeel verschenen analyses:

220716: In een potentieel gevaarlijke situatie

130116: Stijgend vanaf september vorig jaar

170915: Potentieel hoofd en schouders patroon

060215: Markt voor een zeer belangrijke keuze

180814: Bij onderkant van een groot kanaal

150114: Hogere bodem plus een doorbraak

260813: Grenzen 6 en 5,30 zijn belangrijk

080413: Verloop met top en vlag negatief

291012: Koers bij oude bodem, markt optimistisch

110912: Sinds juni in een opwaartse beweging

090512: Dalende trendlijn bepaalt beeld

181111: Extreem laag koersdoel uit analyse

160611: Naar beneden uit kanaal gebroken

020611: Uitbraak uit stijgend kanaal dreigt

110211: Na cijfers door trendlijn gezakt

141210: Poging om door 23,6% niveau te breken

210710: Kans op een daling het grootst

120210: Afgerond voortzettingspatroon

261009: Voortzettingspatroon in wording

260609: Oude steun is nieuwe weerstand

150409: Toch stijging gevolgd op patroon

060309: Voortzettingspatroon in daling

 

Nieuwsoverzicht Air France - KLM

 

Naar boven